Jesteś 9976219 gościem | Dziś jest czwartek, 18 kwietnia 2024 | Godzina 20:38 |  |

Wycieczka do Trójmiasta klasy 1C

Wizyta w Europejskim Centrum Solidarności

8 czerwca 2018

Europejskie Centrum Solidarności 2018

Dnia 8 czerwca 2018 r. klasa 1C wraz z wychowawczynią, prof. Kalską, wybrała się do Trójmiasta. Celem było Europejskie Centrum Solidarności, a poza tym wycieczka nad polskie morze. Podróżowaliśmy pociągami, a z Poznania wyjechaliśmy wczesnym rankiem, by już o jedenastej rozpocząć zwiedzanie muzeum, które mieści się na terenie Stoczni Gdańskiej.

Przewodniczka przybliżyła nam genezę i przebieg strajku w Gdańsku z 1980 roku, a my sami mogliśmy przyjrzeć się procesowi walki z komunizmem w Polsce. Budynek jest zaprojektowany w ciekawy sposób, wypełniony przedmiotami z tamtyvh lat oraz z samych wydarzeń, jak kaski robotników, wyposażenie milicji czy dokumenty z żądaniami strajkujących. Mieliśmy nawet okazję usiąść przy replice Okrągłego Stołu, przy którym doszło do dialogu między władzami komunistycznymi, a opozycją.Poza faktami ze strajku mogliśmy poznać szczegóły trudnego życia codziennego obywateli. Podczas demokratyzacji robotnicy otrzymywali mnóstwo paczek, również zza granicy, a całe wydarzenie obiło się szerokim echem na całym świecie.

Po zwiedzaniu udaliśmy się Szybką Koleją Miejską do Gdyni Orłowo, by stamtąd udać się na plażę do Sopotu. Po długim spacerze w słońcu i miłej atmosferze mieliśmy jeszcze czas na obiad przy sopockim "Monciaku", czyli ulicy Bohaterów Monte Cassino. Wraz z zachodzącym słońcem i my wsiedliśmy w pociąg powrotny do Poznania.