Jesteś 9974918 gościem | Dziś jest czwartek, 18 kwietnia 2024 | Godzina 09:55 |  |

XVIII Marsz Żywej Pamięci

XVIII Międzynarodowy Marsz
Pamięci Zesłańców Sybiru

4-7 września 2018

xviii marsz zywej pamieci

Zobacz więcej...

W dniach od 4 do 7 września trójka uczniów z klasy 3D pod opieką Hanny Ciesielskiej wzięła udział w wycieczce na Podlasie. Głównym celem był udział w XVIII Międzynarodowym Marszu Pamięci Zesłańców Sybiru w Białymstoku. Wyjazd został zorganizowany przez Stowarzyszenie Współpracy ze Wschodem - Memoramus.

Pierwszy dzień minął na długiej podróży ku wschodniej granicy naszego kraju. Po drodze udało nam się zwiedzić zamek w Oporowie. Podczas kolejnych dni odwiedziliśmy Supraśl, Kruszyniany oraz Tykocin, w których zostaliśmy zapoznani z wiarą, kulturą i tradycjami mniejszości zamieszkujących tamte tereny. Zgłębiliśmy też historie rodu Branickich i języka Esperanto stworzonego przez Ludwika Zamenhofa. Zwiedziliśmy muzeum ikon, medycyny, wojska, papiernictwa i drukarstwa.

Zwieńczenie wyjazdu nastąpiło ostatniego dnia podczas uroczystości. Uczestniczyliśmy w Marszu, Mszy Świętej oraz wysłuchaliśmy historię Sybiraka - Zbigniewa Lewczykowskiego. Wyjazd ten był cennym doświadczeniem, które zapamiętamy na całe życie.