Deklaracja dostępności
Dostępność strony internetowej i aplikacji mobilnych:
VI Liceum Ogólnokształcące im. Jana Ignacego Paderewskiego w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.paderek.poznan.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji i aktualizacji:
Data publikacji strony internetowej 3.11.2009 r.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej 15.04.2024 r.
Status pod względem zgodności z ustawą:
Strona internetowa jest tylko częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
-
Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
-
Niektóre z publikowanych zdjęć nie posiadaj opisu alternatywnego.
-
Nie działają niektóre funkcje dla użytkowników niepełnosprawnych.
-
"Wirtualny spacer" nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty ("nadmierne obciążenie" opisane w ustawie o dostępności cyfrowej).
Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych:
-
Materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
-
Strona obsługuje standardowe skróty klawiaturowe przeglądarki internetowej.
-
Użytkownik ma kontrolę nad swoją przeglądarką (linki w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie).
-
Struktura serwisu jest czytelna i jasna, wszystkie elementy strony są zawsze dostępne w menu strony.
-
Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.
Dostępność aplikacji mobilnych (komunikacja z użytkownikami):
-
Nauka zdalna: https://portal.office.com
-
Dziennik elektroniczny: https://paderekpoznan.mobidziennik.pl
Nie mamy wpływu na dostępność cyfrową ww. portali, ale treści samodzielnie umieszczane przez nas staramy się tworzyć z uwzględnieniem dostępu cyfrowego. Tworzymy konta dla ucznia, rodziców i nauczycieli w mobiDzienniku. W portalu Office 365 nauczyciele i uczniowie posiadają swoje indywidualne konta z dostępem do platformy nauczania zdalnego Teams.
Dostępność architektoniczna:
-
Wejście główne do budynku przez portiernię.
-
Wyjścia ewakuacyjne znajdują się z tyłu budynku głównego usytuowane na poziomie zero.
-
Korytarze szerokie bez przeszkód, schody z bezpiecznymi poręczami.
-
Szkoła nie posiada windy i platform podjazdowych przy schodach.
-
Brak pochylni i radiowęzła do przekazywania informacji głosowych.
-
Na dziedzińcu szkoły brak oznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, ale portier zawsze wskaże takie miejsce.
-
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
-
W szkole są toalety dla osób niepełnosprawnych.
-
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
Data sporządzenia deklaracji 31.12.2021 r.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji 29.03.2024 r.
Deklarację przygotowano na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Imię i nazwisko osoby do kontaktu: Kinga Nawrot, Sławomir Grobelny
E-mail osoby do kontaktu:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
,
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Numer telefonu osoby do kontaktu: 61 852 46 22
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania:
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora VI Liceum Ogólnokształcącego im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu.
Adres: ul. Krakowska 17a, 61-889 Poznań
E-mail:
Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Telefon: 61 852 46 22
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.