Jesteś 9977807 gościem | Dziś jest piatek, 19 kwietnia 2024 | Godzina 18:31 |  | 

Deklaracja dostępności


 

Dostępność strony internetowej i aplikacji mobilnych:

VI Liceum Ogólnokształcące im. Jana Ignacego Paderewskiego w Poznaniu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej www.paderek.poznan.pl zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji i aktualizacji:

Data publikacji strony internetowej 3.11.2009 r.
Data ostatniej aktualizacji strony internetowej 15.04.2024 r.

Status pod względem zgodności z ustawą:

Strona internetowa jest tylko częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Treści niedostępne:

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.

  • Niektóre z publikowanych zdjęć nie posiadaj opisu alternatywnego.

  • Nie działają niektóre funkcje dla użytkowników niepełnosprawnych.

  • "Wirtualny spacer" nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty ("nadmierne obciążenie" opisane w ustawie o dostępności cyfrowej).

Informacja dla użytkowników niepełnosprawnych:

  • Materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.

  • Strona obsługuje standardowe skróty klawiaturowe przeglądarki internetowej.

  • Użytkownik ma kontrolę nad swoją przeglądarką (linki w zdecydowanej większości otwierają się w tym samym oknie).

  • Struktura serwisu jest czytelna i jasna, wszystkie elementy strony są zawsze dostępne w menu strony.

  • Osoby zamieszczające teksty na stronie dokładają starań, aby były one zrozumiałe oraz formatowane w sposób zgodny z zasadami dostępności.

Dostępność aplikacji mobilnych (komunikacja z użytkownikami):

Nie mamy wpływu na dostępność cyfrową ww. portali, ale treści samodzielnie umieszczane przez nas staramy się tworzyć z uwzględnieniem dostępu cyfrowego. Tworzymy konta dla ucznia, rodziców i nauczycieli w mobiDzienniku. W portalu Office 365 nauczyciele i uczniowie posiadają swoje indywidualne konta z dostępem do platformy nauczania zdalnego Teams.

Dostępność architektoniczna:

  • Wejście główne do budynku przez portiernię.

  • Wyjścia ewakuacyjne znajdują się z tyłu budynku głównego usytuowane na poziomie zero.

  • Korytarze szerokie bez przeszkód, schody z bezpiecznymi poręczami.

  • Szkoła nie posiada windy i platform podjazdowych przy schodach.

  • Brak pochylni i radiowęzła do przekazywania informacji głosowych.

  • Na dziedzińcu szkoły brak oznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych, ale portier zawsze wskaże takie miejsce.

  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

  • W szkole są toalety dla osób niepełnosprawnych.

  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

Data sporządzenia deklaracji 31.12.2021 r.
Data ostatniego przeglądu i aktualizacji 29.03.2024 r.
Deklarację przygotowano na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

Imię i nazwisko osoby do kontaktu: Kinga Nawrot, Sławomir Grobelny
E-mail osoby do kontaktu: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. , Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Numer telefonu osoby do kontaktu: 61 852 46 22

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,

  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,

  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,

  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania:

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do Dyrektora VI Liceum Ogólnokształcącego im. I.J.Paderewskiego w Poznaniu.

Adres: ul. Krakowska 17a, 61-889 Poznań
E-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
Telefon: 61 852 46 22
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.