Jesteś 9990002 gościem | Dziś jest piatek, 26 kwietnia 2024 | Godzina 10:14 |  |

Wymiana z Holandią 2016

Wymiana ze szkołą w Drachten

Holandia, 12-19 listopada 2016

holandia wymiana 2016

12 listopada 2016 roku, nasza grupa, czyli Ania Adamczak, Ania Nowicka, Julia Wyszyńska, Ola Olszewska, Verena Vitullo, Weronika Marszałkiewicz, Marysia Pawuła i Jan Szymkowiak, pod opieką Pani profesor Kozłowskiej, pojechała na tygodniową wymianę do Holandii.

Na miejscu poznaliśmy rodziny, u których mieszkaliśmy przez tydzień oraz resztę Holendrów i Niemców uczestniczących w wymianie. Wyzwaniem było nieustanne mówienie po angielsku w szkole i w domu. Po kilku dniach pozbyliśmy się barier językowych. Spędzaliśmy dużo czasu z naszymi rodzinami. Rozmawialiśmy, oglądaliśmy filmy oraz graliśmy w gry planszowe.  Dowiedzieliśmy się od nich dużo interesujących rzeczy na temat kultury holenderskiej.

Miasteczko, w którym znajdowała się szkoła i gdzie odbywały się zajęcia, nazywa się Drachten. Jest ono niewielkie, lecz bardzo urokliwe. Znajdują się w nim typowe dla Holandii kanały oraz domki z czerwonych cegieł.

Na zajęciach w szkole pracowaliśmy nad projektem ,,Trade and Travel". Dotyczył on historii handlu i podróży w Holandii, Niemczech i Polsce na przestrzeni wieków. Każda grupa pracowała nad innym okresem czasowym. W piątek, na uroczystym zakończeniu tygodnia, zespoły prezentowały swój plakat w chronologicznej kolejności. Utworzyliśmy oś czasu, na której były zamieszczone informacje. Wspólnie przedstawiliśmy historię handlu i podróży w naszych krajach. Mieliśmy możliwość nauczyć się więcej o historii Europy, jak i odkryć wiele ciekawych faktów dotyczących Polski. Większość z nas do szkoły dojeżdżała na rowerach. Deszcz i chłód nie był przeszkodą dla wytrwałych cyklistów. Do wyboru mieliśmy także jeden z trzech warsztatów - Malowanie, Odtworzenie obrazu namalowanego w XVII w. oraz Humor. Niektórzy z nas byli zaangażowani w przygotowywanie bufetu, pisanie artykułów do gazetki, czy prezentację naszych prac.

W Amsterdamie zachwyciliśmy się Rijksmuseum. Z bliska przyjrzeliśmy się ''Nocnej straży" Rembrandta oraz obrazom van Gogha czy Moneta. Po muzeum nadszedł czas na zwiedzanie! Mieliśmy możliwość zrobić to na własną rękę. Dobraliśmy się w grupy i ruszyliśmy. Dzień w mieście zakończył się rejsem statkiem po licznych amsterdamskich kanałach.

Piątkowy wieczór był obfity w atrakcje. Dla rodzin przygotowaliśmy prezentacje naszych projektów, warsztatów i krajów.  W międzynarodowym bufecie serwowane były narodowe potrawy każdego z państw biorącego udział w wymianie. Co więcej były one przygotowane przez nas. Wieczór minął w radosnej i przyjaznej atmosferze.

W sobotę nastąpił czas pożegnań. Nasze rodziny odprowadziły nas na autobus i ruszyliśmy w długą podróż powrotną, aby w poniedziałek z uśmiechem wrócić do szkoły! W imieniu całej grupy dziękuję Pani Profesor Kozłowskiej za opiekę nad nami oraz Pani Profesor Prussak za zorganizowanie naszego wyjazdu.