Jesteś 9991731 gościem | Dziś jest sobota, 27 kwietnia 2024 | Godzina 07:38 |  |

Erasmus 2024 - Neapol

marzec 2024

Dzień 1 - 08.03

W Neapolu przywitały nas ciepła pogoda i przyjazne uśmiechy. Od samego przybycia na lotnisko spotkaliśmy się z otwartością Włochów. Dzielnie wykonując zadania, poznawaliśmy okolice Castellammare di Stabia i tutejszych mieszkańców.

Dzień 2 - 9.03

Rano powitał nas deszcz. Neapol podziwialiśmy spod parasolki. Każdy był pod wrażeniem uroku miasta i sympatycznej atmosfery panującej wśród Włochów. Mieliśmy okazję spróbować włoskich przysmaków, takich jak fiocco, pizza i makaron.

Dzień 3 - 10.03

Od samego rana pogoda nas nie rozpieszczała. Jednak porywisty wiatr nie zdusił naszego zapału, dlatego z uśmiechem na ustach wyruszyliśmy w stronę Pompei. Na miejscu przewodniczka opowiedziała nam zaskakującą historię tego miejsca i oprowadziła po całym terenie.

Dzień 4 - 11.03

O dziewiątej wsiedliśmy do autobusów, które zawiozły nas do teatru w miejscowości Piano. Tam nasi włoscy partnerzy mieli szkolną uroczystość. Po obchodach pograliśmy razem w kilka gier, dzięki czemu lepiej się poznaliśmy. Po południu dalej zwiedzaliśmy miejscowość w której mieszkamy - Castellammare di Stabia.

Dzień 5 - 12.03

Pierwszy dzień w szkole w Sorrento! Nasz opiekun - Vincenzo, wymyślił nietypowe zadanie, żebyśmy mogli się poznać i wspólnie popracować. Polegało ono na zbudowaniu wieży z makaronu! Pojawiały się różne wizje, ale najważniejszy na koniec był test wytrzymałości budowli. Następnie otrzymywaliśmy pytania, na które mieliśmy podyskutować z naszymi nowymi przyjaciółmi z Włoch. Po lekcjach wróciliśmy do naszej miejscowości, gdzie spędziliśmy czas wolny. Zwieńczeniem tego dnia był piękny zachód słońca.

Dzień 6 - 13.03

Kolejne zajęcia w szkole polegały na wypisywaniu w zespołach skojarzeń związanych z problemami dzisiejszego świata - nękaniem, przemocą i cyberprzemocą oraz dyskryminacją. Odbyły się nawet zabawy na boisku szkolnym, które przyniosły nam mnóstwo radochy. Po skończeniu zajęć pojechaliśmy ponownie do Neapolu. W końcu tym miastem nie można się nacieszyć tylko w trakcie jednej wizyty! Wieczorem odwiedził nas Ferdynando ze słodką przekąską.

Dzień 7 - 14.03

W czwartek po przyjechaniu do szkoły nasi włoscy przyjaciele zaskoczyli nas odprowadzeniem po Sorrento, które prowadził ich nauczyciel angielskiego a prywatnie pasjonat historii regionu. Po południu pojechaliśmy do Positano, które zaparło mam dech w piersiach. Fascynujące widoki, ciepła pogoda, piękna plaża i mili mieszkańcy zapewnili nam świetny czas.

Dzień 8 - 15.03

Skończyliśmy swoje projekty, nad którymi pracowaliśmy podczas warsztatów szkolnych. Dla podsumowania wykonaliśmy kilka filmików, artykuł oraz logo projektu. Po skończonej pracy wraz z włoskimi uczniami poszliśmy spędzić  czas na mieście. Zjedliśmy wspólnie obiad i pozwiedzaliśmy resztę miasta. Na końcu przyszedł czas na smutne pożegnanie wypełnione łzami.

Dzień 9 - 16.03

Nasz ostatni dzień we Włoszech upłynął pod znakiem wycieczki do Monte Cassino. Zwiedziliśmy klasztor oraz cmentarz żołnierzy polskich. Miła pani przewodnik opowiedziała nam o historii tej bitwy i wskazała dokładne miejsca gdzie ona się odbywała.