Jesteś 10000071 gościem | Dziś jest czwartek, 2 maja 2024 | Godzina 04:55 |  |

Wycieczka do Krakowa klasy 4pB 2022

Spotkanie autorskie z włoską pisarką
w krakowskiej księgarni Italicus

19 października 2022

W środę, 19 października uczniowie klas włoskich wraz z profesor Elżbietą Grzechowiak udali się do dawnej stolicy Polski, aby wziąć udział w spotkaniu autorskim z pisarką Angelicą Grivel Serrą organizowanym we współpracy z Instytutem Włoskim.

Zanim jednak dotarliśmy do księgarni Italicus, w której się odbywało, odwiedziliśmy Muzeum Narodowe gdzie obejrzeliśmy wystawę niezwykle znanej oraz kontrowersyjnej artystki, jaką z pewnością była Tamara Łempicka. Podziwialiśmy jej dzieła, a także dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek o jej osobowości i życiu prywatnym, które determinowały jej styl i twórczość.

Później, razem z przewodniczką udaliśmy się na zwiedzanie miasta śladami włoskimi. Zobaczyliśmy Zamek na Wawelu, Uniwersytet Jagielloński oraz przepiękną Starówkę. Przewodniczka opowiedziała nam również o Włochach, którzy niegdyś zamieszkiwali Kraków, zaczynając od rodziny Montelupich, kończąc na królowej Bonie Sforzy.

Po zwiedzaniu, udaliśmy się na spotkanie autorskie do księgarni Italicus, gdzie zostaliśmy ciepło powitani przez organizatorkę spotkania i właścicielkę Panią Krystynę Mydlarz. Angelica, czyli autorka książki "L'estate della mia rivoluzione" okazała się być osobą bardzo młodą, ale również niezwykle charyzmatyczną i inspirującą. Zarówno sposób jej mówienia jak i sposób bycia sprawiły, że wspaniale i przyjemnie się jej słuchało. Początkowo byliśmy onieśmieleni, ale potem otworzyliśmy się i zaczęliśmy wypowiadać na temat spraw bieżących w Polsce, Włoszech i na świecie oraz zadawać Angelice pytania dotyczące jej życia i twórczości. Było to bardzo ważne doświadczenie językowe, ponieważ na co dzień nie mamy zbyt wielu okazji, żeby rozmawiać z ludźmi, których językiem ojczystym jest właśnie język włoski. Na spotkaniu był również obecny Pan Alberto Defraia, przedstawiciel Associazione Shardana, który opowiedział nam o kulturze i życiu na Sardynii. Pod koniec, kiedy atmosfera zupełnie się rozluźniła zostaliśmy poczęstowani kawą i pizzą oraz mieliśmy możliwość podejścia i porozmawiania z Angelicą bardziej swobodnie oraz zrobić pamiątkowe zdjęcia. Opuściliśmy księgarnię Italicus zmotywowani do ciężkiej pracy, do rozwijania pasji i doskonalenia naszych umiejętności językowych.

W czwartek zwiedziliśmy interaktywny Rynek Podziemny. Po opuszczeniu muzeum wysłuchaliśmy granego z wieży Kościoła Mariackiego hejnału oraz zwiedziliśmy znajdującą się w Sukiennicach Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku. Tam mogliśmy obejrzeć dzieła wielkich twórców, takich jak Władysław Podkowiński, Józef Chełmoński oraz Jan Matejko. Po szybkim obiedzie ruszyliśmy w podróż powrotną do Poznania.

Tak intensywna wizyta w Krakowie dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń i sprawiła, że kultura i język włoski są dla nas jeszcze ciekawsze!