Jesteś 10002070 gościem | Dziś jest piatek, 3 maja 2024 | Godzina 21:26 |  | 

Projekt Przedsiębiorczy Uczeń 2022


 

Projekt "Przedsiębiorczy Uczeń"

foto1 foto2

Nasza szkoła zakończyła właśnie udział w projekcie pt: „Business Simulation Network czyli Przedsiębiorczy Uczeń”, który był realizowany w ramach współpracy szkół na platformie eTwinning. Paderek był reprezentowany przez 6 uczniów z klasy 2F (Gabrysia Gadziszewska, Alicja Kalinowska, Julia Nowak, Marysia Robińska, Karolina Rozkres i Weronika Wehrauch) pod opieką prof. Iwony Wyczyńskiej. Uczestnicy od października 2021 r. do końca kwietnia 2022 r. współpracowali z uczniami z 7 innych szkół średnich z całego kraju.

W ramach projektu, uczniowie w grupach międzyszkolnych zakładali swoje firmy oraz tworzyli mulimedialny opis firm. Kolejnym zadaniem było stworzenie ogłoszenia o pracę na wymyślone stanowisko w konkurencyjnej firmie. Następnie, uczniowie wzięli udział i jednocześnie przeprowadzili proces rekrutacyjny tj. napisali swoje CV, aplikowali o interesującą ich pracę w innych przedsiębiorstwach, a potem wspólnie wybierali najlepszych kandydatów ubiegających się o posadę w ich firmie. Ostatnim etapem było napisanie i wysłanie listów oraz kartek gratulacyjnych do zwycięzców konkursu aplikacyjnego.

Efekty współpracy można podziwiać na poniższych stronach: Link-1 Link-2 Link-3

Założeniem projektu było wspólnie z partnerami zrealizować działania, które pozwolą uczniom odnaleźć się w niełatwych warunkach towarzyszących im podczas szukania pierwszej pracy. Istotnymi elementami projektu było wykorzystanie zróżnicowanych bezpiecznych i bezpłatnych narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz komunikacja i realizacja zadań projektowych w języku angielskim. Uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę dotyczącą rynku pracy i procesu rekrutacyjnego, oraz zdobyli i rozwinęli wiele przydatnych w przyszłym życiu umiejętności.

Udział naszej szkoły w tym projekcie był zgodny z podstawowym kierunkiem polityki oświatowej na rok szkolny 2021/2022, w którym jest mowa o wdrażaniu zintegrowanej strategii umiejętności – rozwoju umiejętności zawodowych w edukacji szkolnej i poza szkolnej. Był on przykładem wdrażania innowacji pedagogicznej w naszej szkole, dzięki czemu Paderek staje się  nowoczesną szkołą.

Prof. Iwona Wyczyńska